WebShip

Klant in de kijker: Pimlico

In deze editie van klant in de kijker gingen we langs bij Carla van Impe, zaakvoerdster van Pimlico. Pimlico ontstond in 2009 en biedt een uitgebreid linnengoed-gamma aan van hoogwaardige kwaliteit. De onderneming veroverde al snel de Belgische markt. Vervolgens veroverde Pimlico Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Ondertussen is de onderneming aanwezig in de meeste Europese landen en onderzoekt het de mogelijkheden buiten Europa. De producten van Pimlico zijn onderhoudsvriendelijk en bieden je eindeloze mix & match mogelijkheden. De onderneming volgt geen trends, maar creëert producten waar ze zelf van houden en waarbij men steeds luistert naar de feedback van de klanten. Pimlico laat zich voornamelijk inspireren door de Engelse Regency-stijl huizen die je kan terugvinden in de straten van Zuid-Londen. De ontwerpers vertalen de elegantie van de huizen naar prachtige tafelkleden, gordijnen en andere accessoires. Trouwens, alle producten worden in Europa gemaakt!

Pimlico

Pimlico zoekt een logistieke oplossing!

Carla zag Pimlico jaar na jaar groeien. Niet alleen de het aantal klanten nam toe, maar ook het productassortiment wordt ieder jaar groter. Daarbovenop weerklonk de vraag van de klanten om de producten online te kunnen kopen steeds groter. Pimlico gaf gehoor aan deze lokroep en lanceerde in 2019 een webshop. De onderneming wou zich voornamelijk focussen om de uitbouw van het gamma en de verdere ontwikkeling van de webshop. Echter, het groeiende aantal orders zorgde ervoor dat men te veel tijd en energie moest steken in het beheren van het magazijn en het verzenden van de orders. Om te kunnen blijven groeien moest er een oplossing gevonden worden voor de logistieke werkdruk. De oplossing werd al snel gevonden, namelijk fulfilment!

Een externe partner wijst de weg naar Webship

Om het meest geschikte fulfilmentcenter te vinden, schakelde Pimlico een externe partner in. De externe partner zocht de beste e-fulfilment oplossing namens Pimlico. Na een grondig onderzoek en tal van vergelijkingen kwam Webship uit de bus als meest geschikte fulfilmentpartner. Daarbovenop was de ligging een absolute meerwaarde. Het magazijn van Webship is gelegen te Vichte, vlakbij de E17 en is snel toegankelijk indien nodig.

Pimlico

Hoe verloopt de samenwerking tussen Pimlico en Webship?

De start van de samenwerking was uiteraard even zoeken en wennen. Na al die jaren het voorraadbeheer uit handen geven, brengt de nodige aanpassingen met zich mee. Gelukkig konden de medewerkers van Pimlico alle handelingen tot in detail opvolgen dankzij Webship Online. Webship Online is een voorraadbeheersysteem dat ontwikkeld is door Webship. De gebruiksvriendelijkheid van het systeem is een grote troef volgens Pimlico.

Ook Webship groeit en de nood aan de accountmanager werd groter. Een geslaagde zet want Pimlico vindt het creëren van een supportfunctie met een vaste contactpersoon een super initiatief. Carla vindt het belangrijk om over een vast aanspreekpunt te beschikken die altijd bereikbaar is tijdens de kantooruren.

Logo Webship

Uiteraard zijn er ook werkpunten! De producten van Pimlico worden opgeslagen op legplanken maar de overstock bevindt zich op palletplaatsen. Indien er geen voorraadbeheermethode (LIFO, FIFO, …) is ingegeven, kiest het systeem de meest logische picklocatie op basis van de beschikbare voorraad. In sommige gevallen zal het systeem dus kiezen voor de producten die zich op palletplaatsen (overstock) bevinden. In dat geval moet Carla de orders manueel bijwerken. Een mogelijke oplossing kan zijn: het toevoegen van een voorkeurs picklocatie. Een heel interessante insteek! Bedankt Carla voor de feedback. Onze developpers gaan aan de slag met deze informatie en bekijken de mogelijkheden om deze opmerking te integreren in onze applicatie. Kortom, Webship is een partner die er alles aan doet om de wensen van klanten te vervullen. Ben je ook geïnteresseerd in een samenwerking met een fulfilmentpartner? Contacteer dan Webship via hallo@webship.be.

Sluit Menu