De meest gestelde vragen op een rij
Home / FAQ
Algemeen
Wij stellen geen minimumvereisten, maar we merken in dat praktijk dat je vanaf 50 à 100 orders per maand een economisch voordeel hebt door samen te werken met een e-Fulfilment partner.
We voorzien enkele standaard koppelingen voor de meest gebruikte webwinkelsoftware. Gebruik jij nog een andere tool? Geen probleem, een koppeling is altijd mogelijk via onze eigen API.
Nee, onze fulfilment activiteiten zijn enkel bestemd voor zakelijke gebruikers. Onze cloudapplicatie ‘Webship Online’ kan je wel als particulier gebruiken.
hallo@webship.be
+32 (0)56 89 29 92
Vond je in deze FAQ nog geen antwoord op jouw vragen? Neem dan zeker even contact met ons op via mail of telefoon.
Verzending
Ja, dat is mogelijk. Via onze cloud applicatie Webship Online (die je gratis kan uittesten) kan je makkelijk en goedkoop verzendlabels aanmaken bij verschillende koerierdiensten. Meer info op https://webship.online.
Onze maximale cut-off tijd ligt momenteel op 20u30. Orders die ons voor dat uur bereiken op werkdagen, worden de volgende werkdag reeds geleverd in BeNeLux.
Nee, daarvoor werken we samen met verschillende koerier- en transportfirma’s. We kunnen vast en zeker een oplossing voorzien!
Ja, nadat wij een bestelling hebben klaargemaakt gaat er een mail met de track & trace nummer naar je klant. Indien gewenst kunnen we deze mailing (en de track & trace pagina) personaliseren in je eigen huisstijl.
Daarvoor krijg je toegang tot onze cloud applicatie. Bij elk order kan je de track & trace nummers terugvinden, alsook een link naar de tracking pagina.
Ja, afhankelijk van het gebruikte platform is dat het geval. Bij Woocommerce, Shopify, Bol.com en Magento 2 hebben we zo’n terugkoppeling op dit moment.
Wij hebben samenwerkingen met bpost, PostNL, GLS Parcel en DHL Express. Jij kan zelf bepalen met welke koeriers je pakketjes verstuurd worden.
Zeker en vast! Daarvoor werken we samen met een lokale transportfirma die in de volledige BeNeLux pallettransport voorziet, alsook colli’s voor grote stukken.
Verpakking
Nee, dat hoeft niet. Wij hebben een standaard assortiment aan verpakkingsmateriaal. Dit gaat van heel kleine verzenddozen tot het maximaal toegelaten formaat. Onze dozen zijn allemaal gemaakt van gerecycleerd karton. Onze inpakkers kiezen steevast de beste omdoos op basis van de inhoud van het order.
Dat is mogelijk, vraag naar de mogelijkheden bij je account manager! We kunnen zowel dozen bedrukken als een sticker aanbrengen op een standaard verzenddoos.
Ja, dat is mogelijk. Het toevoegen van een A6 flyer aan elk order is zelf gratis! Bespreek andere mogelijkheden gerust met je account manager.
Support
Bij dringende vragen kan je ons steeds bellen, bij minder dringende gevallen werken we liefst via e-mail. Je krijgt sowieso binnen de 24u een antwoord, meestal zelf veel sneller!
Ja, dat werkt heel makkelijk. Je account manager is op de hoogte van je dossier en dat is ook de persoon die je altijd kan bereiken bij vragen of problemen
Daarvoor hebben we een digitaal systeem ontwikkeld waardoor we je heel snel kunnen verder helpen. Je voorziet ons van alle nodige informatie en daarna gaan wij ermee aan de slag!
Voorraad
Dat kan op verschillende manieren. Ofwel kan je de producten zelf aanleveren in ons magazijn (op afspraak), ofwel worden deze gebracht door een koerier, ofwel halen wij je goederen op.
Ja, zeker en vast. We hebben een INCERT gekeurd alarmsysteem met bewegingsdetectoren en bewakingscamera’s (indoor en outdoor) die 24/24 en 7/7 actief zijn. Onbevoegde personen kunnen nooit het magazijn betreden zonder één van onze medewerkers.
Optioneel is dat mogelijk via ons, vraag de voorwaarden bij je account manager. Ofwel zorg je zelf voor een verzekering van de goederen, dat kan ook natuurlijk.
Je kan 24/24 en 7/7 inloggen op onze cloud applicatie. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een werkende internetverbinding. Zo kan je in realtime je stock (en orders) opvolgen.