WebShip

Bezoek aan Torfs

Op uitnodiging van Safeshops, een Belgisch kwaliteitslabel voor webwinkels, waren we op bezoek in het distributiecenter van het Belgische schoenenbedrijf Torfs. De dag begon met enkele zeer interessante gastsprekers.

Ingenico ePayment

Nicolas Bumba Malanda, Channel Manager bij Ingenico ePayments gaf ons enkele tips om je voor te bereiden op piekverkoop momenten. Wij delen graag wat we hiervan opgestoken hebben: creëer jouw eigen piekverkoop moment, zorg ervoor dat alles geoptimaliseerd is voor mobiele verkoop, durf internationaal gaan, zorg ervoor dat je plotse groei kan bolwerken, wees anders dan anderen! Als fulfilmentpartner brengen wij deze tips graag over aan onze klanten. Zoals je merkt betreft dit voornamelijk de digitale en strategische kant van het verkoopproces. Wil je jezelf voorbereiden op een piekmoment of wil je zelf zo’n piekmoment creëren? Neem dan contact op met onze digitale marketingpartner Digital Natives.

Ingenico

PostNL

Dries Jaspers, Sales Director bij PostNL gaf een presentatie over het gebruik van fashionpack. Fashionpack is een soort verpakking waardoor kledingpakketten verzonden worden met de klassieke briefpost aangezien het gewoon in jouw brievenbus past!

Waarom dergelijk systeem gebruiken? 50% van de fashionorders past door de brievenbus waardoor de klant niet thuis hoeft te zijn, er levering is op 24u, het wordt CO2-neutraal bezorgd, er is een Track & Trace tot aan de deur en last but not least: voordelige verzendtarieven. De Fashionpack is waterdicht, beschikt over een retourstrip, is extra stevig en heeft een vacuümsysteem. Wij overwegen om dit aan ons gamma verpakkingsmaterialen toe te voegen.

Rondleiding distributiecentrum Torfs

Na de presentaties werden wij rondgeleid in het distributiecentrum van Torfs. Wij ontdekten het distributieproces en de werksfeer. Al snel bleek dat het bedrijf sterk in zijn schoenen staat!

Als fulfilmentpartner was het bijzonder leerrijk om te zien hoe een groot bedrijf als Torfs zijn logistiek organiseert en re-organiseert. Er wordt continu gedacht aan efficiëntie en optimalisatie maar het welzijn van de werknemers wordt hierbij nooit uit het oog verloren. Wij gaven onze ogen de kost en probeerden zoveel mogelijk op te steken omtrent productcodes, magazijnlocaties, verzendmethodes, automatisering, flows, logistiek proces, verpakkingsmateriaal, etc. Zo probeert Torfs gebruik te maken van herkenbare verpakkingsmaterialen. Het bedrijf gebruikt gele verpakkingsdozen die heel stevig zijn. Op deze manier wordt het WOW-gevoel opgewekt en wilt Torfs herkenbaarheid creëren.

Magazijn Torfs
Logo Webship

Heb je vragen over fulfilment of hoe we jouw webwinkel kunnen ondersteunen? Contacteer ons gerust op hallo@webship.be!

Zoek je een cloud applicatie voor het beheer van je orders en voorraad, met integratie van verschillende verzendpartners? Neem dan een kijkje op https://webship.online.

Close Menu