WebShip e-Fulfilment België

Sterke productfoto’s zorgen voor meer conversie!

De e-commerce sector groeit met rasse schreden. Steeds meer mensen kopen online waardoor steeds meer merken een webshop opstarten. De concurrentie wordt dus groter. Als je een webshop beheert, moet je op zoek naar manieren om online shoppers naar jouw webshop te lokken. Eens ze op jouw webshop actief zijn, moet je ervoor zorgen dat ze op de webshop actief blijven én terugkomen! Er zijn tal van mogelijkheden zoals kortingen om dit voor elkaar te krijgen maar productfoto’s worden vaak over het hoofd gezien! Nochtans zijn professionele productfoto’s essentieel voor een kwalitatieve webshop!

Productfoto's

Productfoto’s trekken de aandacht

Een foto zegt meer dan duizend woorden. Een huizenhoog cliché maar een waarheid als een koe want mensen onthouden 80% van wat ze zien en slechts 20% van wat ze lezen. Online shoppers die iets willen kopen, willen dit vaak zo snel mogelijk doen. Hoe meer de productfoto’s zeggen, hoe sneller het product in het winkelmandje zal belanden!

In je fysieke winkel hebben klanten de mogelijkheid om producten aan te raken en in detail te bekijken, online ligt dat een stuk moeilijker. Het eerste wat een online shopper ziet, zijn de productfoto’s. We moeten er dus voor zorgen dat de productfoto’s het hele verhaal van het product vertellen. Het is dan ook van groot belang om jouw product vanuit meerdere invalshoeken te fotograferen en in hoge resolutie op je webwinkel te plaatsen. De klanten krijgen zo iets meer vertrouwen dat het artikel wel degelijk de juiste kleur, textuur, afmetingen en dergelijke heeft. Je helpt de klanten om te begrijpen wat ze zien. Hierdoor voorkom je misverstanden en retours. Je bespaart dus ook kosten op lange termijn!

Goede productfoto’s zorgen voor een stijgende conversieratio, het vertrouwen van de klant in je onderneming stijgt. Slechte productfoto’s daarentegen doen mogelijke kopers afhaken.

Tips

We geven je alvast enkele tips mee die je in het achterhoofd moet houden als je zelf productfoto’s maakt.

  • Fotografeer het product van meerdere kanten
  • Toon details van het product
  • Zorg ervoor dat de kleuren overeenkomen met de werkelijkheid
  • Zorg voor een rustige achtergrond
  • Maak gebruik van sfeerfoto’s

Ondanks bovenstaande tips is het ontwikkelen van productfoto’s niet eenvoudig. Je moet investeren in een camera, materiaal om te belichten, een achtergrond, software om te bewerken, enzoverder. Tevens dien je voldoende tijd vrij te maken voor het nemen en bewerken van de productfoto’s. Foto’s van verschillende afmetingen zorgen bijvoorbeeld voor een onprofessionele uitstraling. Overweeg daarom om samen te werken van een partij die productfoto’s maakt en bewerkt. Sterke productfoto’s zorgen voor een sterker imago!

Productfoto’s gebruik je niet enkel op de webshop!

Moet ik investeren in productfoto’s terwijl ik die enkel kan laten zien op mijn webshop? Het antwoord is JA! Investeren in professionele productfotografie is een must. Echter, je kan de foto’s voor zoveel meer gebruiken dan louter en alleen de webshop. Denk maar aan sociale media, advertenties, drukwerk, brochures, flyers, enzoverder. Je hoeft dus niet langer te zoeken naar die ene foto met voldoende kwaliteit om te verwerken in het beeldmateriaal.

Webship & productfotografie

Logo Webship

We kunnen concluderen dat professionele productfoto’s onmisbaar zijn op je webshop. De investering in productfoto’s wordt automatisch terugbetaald door het hogere conversieratio. Wil je jouw producten laten fotograferen? Contacteer dan Webship via hallo@webship.be! Webship is zoveel meer dan een klassieke fulfilmentpartner. We zorgen niet alleen voor de picking & packing van je orders, we voorzien tal van andere diensten zoals productfotografie. Webship beschikt over een fotobox voor de kleinere artikelen en een fotostudio voor de grote stuks. Onze software maakt nabewerking kinderspel waardoor we niet alleen scherpe beelden maar ook scherpe prijzen kunnen aanbieden! Meer weten? Surf dan naar pagina over productfotografie.