WebShip e-Fulfilment België

Hoe plaats ik mijn producten automatisch op Bol.com

Als ondernemer ben je steeds op zoek naar manieren om meer omzet te realiseren. Heel veel bedrijven bieden hun producten aan op hun eigen webshop. Maar er bestaan nog kanalen om producten aan te bieden. We denken hierbij aan online marktplaatsen zoals Bol.com en Amazon. Online marktplaatsen zijn platformen waarop retailers en consumenten met elkaar worden verbonden. Als kleine webshop biedt zo’n online marktplaats enorm veel mogelijkheden aangezien je kan meesurfen op het succes van de online marktplaats. Maar hoe kan ik mijn voorraadbeheer en logistiek koppelen aan een online marktplaats? Een extra verkoopkanaal betekent ook meer administratie. Dankzij Webship kan je dit proces automatiseren.

Bol.com

Waarom Bol.com?

De vraag is eerder: waarom niet? Er zijn tal van redenen waarom je bol.com kan gebruiken als extra verkoopkanaal. We lijsten ze hieronder eventjes op.

  • Verkopen via Bol.com is eenvoudig: tegenwoordig is het verkopen van je producten via bol.com eenvoudig. Bij Webship bieden we kant-en-klare oplossingen om je webwinkel met Bol.com te koppelen. In sommige gevallen hoef je niet eens een eigen webshop te hebben. Het merendeel van het werk wordt op deze manier voor je gedaan.
  • Je weet wat een order kost: wanneer je iets verkoopt op Bol.com, dan draag je een vast bedrag en bepaald percentage van je omzet af. Je betaalt per verkoop waardoor het platform dus een hap uit je marge neemt. Echter, je weet op voorhand hoe groot deze hap is terwijl je bij andere advertentiemogelijkheden zoals Facebook Ads en SEA veel geld kan uitgeven zonder conversies te realiseren.
  • Heel groot bereik: Bol.com is een heel populaire marktplaats. Veel consumenten vinden de weg naar de online marktplaats relatief eenvoudig. Hierdoor geniet je van een ontzettend groot bereik. Het bereik zal veel hoger zijn dat het potentiële bereik van je webshop.
  • Doe jij het niet, dan doet je concurrent het wel: verkopen op online marktplaatsen is populair. Als jij het niet doet, dan doet de concurrentie het wel! Het is beter dat je met jezelf concurreert (webshop vs. Bol.com), dan met de concurrentie.
  • Bol.com biedt mogelijkheden tot klantenbinding: velen denken dat ze door te verkopen via een platform zoals Bol.com geen eigen klantenbestand opbouwen. Daar zit een vorm van waarheid in maar er bestaan ook truckjes om klanten via online marktplaatsen te binden aan jouw webshop. Je kan bijvoorbeeld een flyer of kortingsbon van jouw webshop bij de bestelling doen. Hierdoor is de kans groot dat de consumenten bij een volgende bestelling rechtstreeks naar jouw webshop surfen in plaats van naar Bol.com.

Hoe verkopen via Bol.com?

Je kan jouw webshop heel eenvoudig koppelen aan Bol.com met behulp van de juiste tools. Met de Bol.com-Woocommerce plugin van Woosa zorg je ervoor dat je producten uit de Woocommerce webshop gepubliceerd worden op de online marktplaats. Het is trouwens mogelijkheid om de connectie uit te breiden met een koppeling naar een modern voorraadbeheer systeem zoals Webship Online. Op deze manier verschijnen al jouw orders in het online voorraadbeheersysteem en kan je het volledige proces consequent opvolgen.

Hierbij open je de deur naar fulfilment. Je kan het beheer van jouw logistiek uitbesteden aan een fulfilmentpartner zoals Webship. Een fulfilmentpartner zal jouw voorraad beheren en jouw verkooporders picken&packen en verzenden. Kortom, het voorraadbeheer en de logistiek geef je in handen van een professionele partner waardoor de kwaliteit van je webshop stijgt. Hierdoor kan je jezelf meer focussen op de uitbouw van je webshop.

bol.com

Ik wil enkel via Bol.com verkopen!

Als fulfilmentcenter beschikken wij over verschillende klanten die hun producten uitsluitend verkopen via Bol.com. Ook deze orders moeten in ons magazijn binnenrollen terwijl nieuwe producten op de marktplaats moeten worden geplaatst. Hiervoor hebben Woosa en Webship een speciale connectie ontwikkeld. De connectie tussen Bol.com en Webship Online kost €49/maand. Dankzij deze connectie hoef je geen webshop aan te maken en kan je steeds profiteren van de voordelen die een slim voorraadbeheersysteem te bieden heeft. Je kan namelijk de producten, voorraad, inkooporders, verkooporders, verzendmethoden, enzoverder op één centrale plek beheren.

Producten vanuit Webship Online automatisch naar de online marktplaats

Wil je een nieuw product toevoegen aan je gamma? Dan maak je simpelweg een nieuw product aan in Webship Online en het systeem zorgt ervoor dat het product verschijnt op Bol.com. Belangrijk hierbij is dat je beschikt over een geldige EAN13 barcode.

Logo Webship

Conclusie: dankzij Webship Online kan je uw voorraad ordentelijk beheren en nieuwe producten automatisch publiceren op Bol.com

Wil je producten verkopen via Bol.com en zoek je een fulfilmentpartner en modern voorraadbeheersysteem? Contacteer dan Webship via hallo@webship.be.